znz-332 logo

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ДІТЕЙ 

ІГРИ ЗІ СЛОВАМИ. Допомагають розширити словниковий запас або вивчати нову мову, вдосконалити логіку, асоціативне мислення, розширити сенсорний досвід.

 

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ

КОЛО СІМ'ї. Центр здоров'я та розвитку. 

Автор: Христина Гладюк

 

ВЕБІНАР:  

 

"Як допомогти дитині подолати страх?"

 

Ведуча: Леся Федорович

 

ВЕБІНАР:  

 

"Як навчити дітей планувати свій час?"

 

Автор: Мішель Хені

 

ВЕБІНАР:  

 

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

 

РЕКОМЕНДУЮ для перегляду всім у кого є діти і хто їх планує!  ВЕБІНАР:  

 "Формула психологічної стійкості: версія для батьків і як передати її нашим дітям?"

 

Автор: Христина Гладюк

 

  ВЕБІНАР:    Майндфулнес для батьків

 

Вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії

 

Відео КОНФЛІКТ. Спічки. Мультфильм Гаррі Бардина

 

Поради для батьків особливих дітей.

 

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

Організація дистанційного навчання: механізми та технології

Ігри, що допоможуть налаштувати клас на командну роботу 

Спілкування дітей в інклюзивному класі: організація, ігри, заходи з підтримки толерантності

Бібліотека. УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ КОГНІТИВНО-ПОВЕДІНКОВОЇ ТЕРАПІЇ

 

 

 

1️⃣ Діти не можуть керувати своїм роздратуванням та фрустрацією, тому що це діти (і їх реакції незрілі).

2️⃣ У дітей замало фізичної активності. 
Ці реакції пов'язані з незрілістю, а для того, щоб щось дозріло, треба час, добрі умови і терпіння. У дітей має бути простір для фізичної активності, де можна пострибати, покричати, побігати. Дорослий допомагає слідкувати за безпекою і з терпінням ставиться до шуму і гармидеру в цей час. Можна запропонувати активні ігри дітям, наприклад, "Редиска та огірок” або “Боротьба спинами”. З дітьми треба обговорити заборону фізичного насильства по відношенню один до одного, правила особистих кордонів, тощо.
Гра "Редиска і огірок"
Мета: навчитися виражати агресію соціально прийнятним способом, через гру.
Правила гри: влаштуйте сеанс дражнилок і обзивалок, використовуючи для цього тільки назви овочів і фруктів.
Інструкція для дітей: "Я розумію, іноді хочеться назвати когось поганим словом. І навіть вам - мене, а мені - вас. Давайте спробуємо висловити наші образи через назви овочів або фруктів. Наприклад: "Гей, ти -  банан! А ти - редиска!"
Гра "Боротьба спинами"
Мета: навчитися виражати агресію соціально прийнятним способом в безпечній обстановці.
Правила гри: діти, близькі по зросту, об’єднуються в пари. Стоять спиною один до одного і впираються ними. Спочатку просто торкаються, потім повільно починають взаємодіяти, ніби розмовляючи тілом. Потім взаємодія стає сильнішою, діти починають боротися: активно, інтенсивно, але обережно. Можна змінити партнерів кілька разів.
Інструкція для дітей: "Оберіть собі партнера близького за зростом. Поверніться один до одного спиною і упріться спинами. Постійте так недовго. Тепер почніть трохи рухати спиною, неначе розмовляєте. Потім рухайте спиною інтенсивніше і можете поборотися. Будьте акуратні, робіть рухи сильні, напористі, але обережні. Потім знову зменшіть темп і закінчіть гру, просто легенько стикаючись спинами".

 

3️⃣ У класі багато конкурентної активності, багато порівнянь одного з одним, використовується рейтинг учнів з одного класу. Постійно підкреслюються переваги одних учнів перед іншими завдяки їх успіху в навчанні. 
Конкуренцію краще взагалі не використовувати у стінах класу, а перемістити її в простір змагання з іншими класами, з іншими школами, щоб плекати в класі співпрацю, підтримку, дух команди: "ми всі разом, ми одна класна сім'я". Це поступово зменшить напругу, почуття заздрості, та прояви булінгу в середині класу. 
 
4️⃣ Контакт вчителя з дітьми ненадійний, вчитель більше наполягає на вивченні свого предмету, а не розбудову відносин з дітьми. В результаті діти не відчувають безпеки поруч з вчителем, і ця їх потреба фруструється і викликає прояви агресивної поведінки. 

Робота вчителя і взаємодія з дітьми потребує від вчителя емоційного включення, уваги до кожної дитини і загалом до класу. Це особливо важко, коли вчитель зустрічається з класом тільки 1-2 рази на тиждень.  Але якщо вчитель знає всіх дітей по імені, має ритуал зустрічі з класом, створює особливі події з класом, наприклад, квест, спільні дослідження, тощо (і це стає потім приємними спогадами) - це сторицею повернеться до вчителя у майбутньому. Йому буде легше керувати реакціями фрустрації, тому що вчитель - надійна і безпечна фігура, з багажем приємних спогадів, яку хочеться наслідувати і навчатися новому.
 
5️⃣ Діти втомлюються і відчувають фрустрацію від кількості людей навколо, від розлуки з батьками.
Цей пункт знайомий кожному вчителю, тому що ми також втомлюємось за робочий день і сумуємо за близькими, тому легше відчути емпатію до дітей, які відчувають те саме. Але діти ще не вміють усвідомлювати це, керувати цим і виражати це словами. Вони виражають це фізичною активністю, агресією, сльозами, криком. Щоб допомогти дітям, вчителю треба розумітися на реакціях і емоціях дітей і пояснювати їм це словами, надавати простір для вираження цих почуттів. Це можна зробити також через різні ігри, наприклад, через гру “Джиббериш” або “Так - ні”. 
Гра «Джиббериш»
Мета: усунення психологічного дискомфорту, агресії, формування вміння розуміти і враховувати позицію іншої людини, безпечний прояв негативних почуттів.
Правила гри: розкажіть дітям про чудесну мову, на якій можна сказати все, що думаєш - і погане, і хороше, посваритися і помиритися. Ця мова називається "джиббериш". Кожен дуже легко може її вивчити.
Інструкція для дітей: "Якщо з кимось посварилися, ми часто намагаємося стримувати свої почуття і емоції. Я теж так роблю. Та зараз давайте спробуємо навчитися виражати все погане на таємній мові. Вона придумана для того, щоб можна було сказати все-все! І погане, і хороше. А потім помиритися! Цю мова дуже легко вивчити - просто включайте фантазію! Дивіться, як це роблю я: "Харр! Я-я-я-я! Куздра-шуздра! Тратт! Тратт! Тратт! Дуррр! Муррр! Фуррр!" Ну що? Спробуємо сваритися і миритися на таємній мові "джиббериш"?
Гра "Так - ні"
Мета: усунення психологічного дискомфорту, агресії, безпечний прояв негативних почуттів.
Правила гри: якщо ви бачите, що дітям важливо протистояти всьому, що ви говорите, спробуйте пограти в "так-ні". Коли ви говорите "так", діти повинні відповідати "ні". І навпаки.
Інструкція для дітей: "Давайте спробуємо класну гру. На все, що я буду говорити і розповідати, відповідайте "ні". А потім спробуємо помінятися ролями. Ну що - почнемо?"

 

6️⃣ Діти мають особисті потреби в навчанні, особистий емоційний досвід, або травматизацію у зв'язку з особливими обставинами і не отримують достатньо підтримки і захисту від дорослих у школі. 

Такі діти потребують уваги і співпраці дорослих. Можна звернутись до батьків, разом з ними поміркувати, що можна зробити, щоб дитині було безпечніше, можливо, долучити до допомоги шкільного психолога, щоб створити простір, де дитина зможе відчути довіру і матиме змогу зростати без агресивного захисту. 


 
  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1234567